This is an old web page. You may want to be looking for a new web page.
The course gives a complex overview of computer games development. In practical part students will design and develop a small casual game in interdisciplinary teams of 2 or 3 for a system such as Unity or UDK, including producing design documents with, e.g., GUI design and the game's architecture design. Theoretical part will cover programming (middleware for games, various hardware platforms, scripting languages, etc.), but also using computer graphics in games, game design, project management and game marketing. Students with different background may attend different parts of the course.
The main part of the course is taught by Otakar Nieder, Martin Klima and Jakub Gemrot.
Sorry, the rest of the page is in Czech only.
V roce 2014/15 bude cílem, podobně jako v roce předchozím, vyvinout malou casual hru, která by mohla uspět v konkurenci mezi reálně šířenými casual hrami nebo na mezinárodní soutěži. Vyrobit takovou hru je ve skutečnosti otázkou dobrého game designu a pár dní dobré programátorské a grafické práce. Podívejte se, jak dopadly některé projekty loni.
Studentské týmy budou interdisciplinární, stejně jako jsou interdisciplinární týmy, které počítačové hry opravdu vyvíjí. Budeme se maximálně snažit, aby v každém týmu byli zástupci klíčových profesí: programátor, designér a grafik. Bude ale především na vás, abyste zformovali týmy — do 30.10.2015. Budeme chtít, aby se do návrhu hry kreativně zapojili svými nápady všichni členové týmu. Nikdo z týmu by neměl fungovat jako "námezdní dělník".
Ucast na experimentu je povinna.
Pokud jste se na MFF nebo StuNoMe ucastnili nejakeho experimentu s vyukovymi simulacemi, nize uvedene pro vas neplati — misto toho se nahlaste Cyrilu Bromovi do 16.10.2015. Pokud neni vasim rodnym jazykem cestina nebo slovenstina, take se rovnou nahlaste Cyrilu Bromovi do 16.10.2015.
Experiment zkouma vyukove efekty pocitacovych simulaci. Vy se experimentu zucastnite jako testovana osoba. Krome toho, ze v experimentu projdete urcitou vyukovou simulaci, dostanete take nekolik dotazniku (zejmena na ohodnoceni simulace) a znalostnich otazek tykajicich se tematu simulace. Tema simulace, se kterou budete pracovat, se dozvite az na miste. Hlavnim cilem experimentu je vam ukazat, jak zhruba muze vypadat uzivatelske testovani aplikaci podobych pocitacovym hram.
Experiment ma dve casti a je nezbytne navstivit obe. Prvni cast bude cca na 3 hodiny (nekdy se to protahne az na 4 hodiny), druha cca na 1 hodinu. Casti od sebe budou casove vzdalene zhruba 1 mesic.
Na prvni cast experimentu bude vypsano nekolik terminu pocinaje pulkou rijna. Posledni terminy budou pred Vanoci.
Experiment neni urcen jen pro studenty naseho kurzu, ale i napr. pro studenty psychologie FF UK. Muzete se s nimi potkat na nekterem terminu ;-)
Pro prihlasovani se pouziva system orsee laboratore Labels.
Je treba, abyste se nejprve REGISTROVALI do 16.10.2015. Při registraci zaškrtněte POUZE EXPERIMENT SIMULACE. Az narazite na checkbox "Experimenty v laboratoři", tak ho také zaškrtněte. Pote budete dostavat pozvanky na vypsane terminy experimentu s nazvem SIMULACE. Pozvanky chodit zhruba jednou tydne.
Souhrnna prednaska o vyukovych simulacich a hrach probehne v prubehu letniho semestru, dostanete o ni vedet mailem. Ucast na ni je velmi doporucena, protoze na prednasce se dozvite kompletni informace o souvislosti experimentu s timto kurzem a s pocitacovymi hrami, o designu experimentu a o vysledcich.
ZAKLADNI PRAVIDLA PRO UCAST NA EXPERIMENTU JSOU:
a) prijdu vyspaly, a ne po nocni jizde
b) prijdu, kdyz nejsem ve stresu (nepisu hned potom pisemku, neutikam na vlak apod.)
c) o tom, co se delo na experimentu, nikomu nic nerikam, ani o tematu simulace (zadne spoilery)
d) prijdu, kdyz nejsem nemocny
e) snazim se termin neblokovat; pokud jsem se prihlasil, ale z vaznych duvodu nemohu (nemoc ap.), odhlasim se co nejdrive, abych termin neblokoval
Pro studenty ČVUT platí, že musí předem poslat motivační mail, kde na několik řádek vysvětlí, proč chtějí kurz navštěvovat. Mail se odesílá na: zc.inuc.ffm.ivsk reverse-it morb
Cvičení je určeno na: a) individuální projektové konzultace, které jsou vždy pro celý tým **povinné** a budou probíhat v listopadu a prosinci; b) na absolvování experimentu; c) na práci na projektu. Cvičení o herním middlewaru (pouze pro studenty MFF UK) bude probíhat TODO Jakub
MFF UK: Lze zapsat v SISu. Formálně jde o klasickou 2/2 přednášku NSWI115 (cvičení viz dále, zkouška = obhajoba projektu)
SNM FF UK: Lze zapsat v SISu. Kurz je za 8 kreditů a je zakončen zkouškou (tj. obhajoba projektu = hry). Pocet zajemcu omezen.
FAMU: Kurz uznán jako volitelný předmět, měl by jít oficiálně zapsat
VŠUP: Kurz by měl jít oficiálně zapsat
ČVUT FEL: Předmět by vám měl být uznán jako volitelný, ale nechte si uznání předem schválit garantem vašeho oboru. Studenti programu Otevřená informatika se mohou s žádostí o schválení rovnou obrátit na studijní referentku programu OI Leonu Svobodovou: svobole2zatocenec fel dot cvut tecka cz
FDULS Plzeň: Zápis je třeba domluvit u vás na fakultě s E. Hellmayerovou. Počet zájemců je omezen. Po absolvování dostanete písemné potvrzení s razítkem, které odevzdáte u vás na studijním.
Případné dotazy: zc.inuc.ffm.ivsk reverse-it morb
Tady si můžete domlouvat týmy.
3 - 4 lidé na tým, ideálně 4.
Členové týmu jsou aspoň z dvou různých fakult.
Ideálně v každém týmu aspoň jeden kreativec a jeden programátor.
Max. 1 člověk z FF UK na tým.
Legenda:
1) Text musí být odevzdán (tj. doručen!) s design dokumenty do 14.11. do půlnoci (tj. 23:59.59 českého zimního času)
2) Minimálně jeden člen týmu musí být z MFF UK
3) Žádost musí obsahovat:
a) Název týmu (resp. jména jednotlivých lidí) a název projektu
b) Konkrétní popis toho, co chcete.
c) Konkrétní popis toho, kde to seženete.
d) Cenu včetně DPH, stačí s přesností na 500 Kč, zaokrouhlit nahoru.
e) Zdůvodnění, proč to chcete a jak to budete používat.
f) Jak ohrozí váš projekt situace, kdy to, co chcete, nedostanete.
4) Můžete žádat o něco, co získáte oproti účetnímu dokladu (účtenka za hardware, faktura za služby). Pokud tuto podmínku nedokážete naplnit (např. chcete mzdové prostředky nebo stipendium), můžete zkusit podat grant stejně, ale výrazně se zvyšuje šance, že vám nevyhovíme.
5) Vše, co nakoupíte či získáte, musí reálně existovat a zůstává to v majetku UK. To platí nejen pro hardware, ale např. i pro nakoupenou hudbu nebo grafiku (což neznamená, že byste hudbu nebo grafiku museli z vaší hry „odstranit“ po skončení semestru). Při dokončení projektu tuto věc vrátíte (v odůvodněných případech půjde dohodnout výjimku; pokud ji budete chtít, musíte to napsat již do původní žádosti k 14.11. včetně zdůvodnění).
6) Připomínáme, že v případě kvalitních žádostí můžeme rozdělit cca 10 tis. Kč.
7) Hodnotící kritéria:
a) formální splnění pravidel žádosti
b) smysluplnost koupě
c) kvalita design dokumentu a vašeho projektu obecně
8) Nákupy se musí uskutečnit do 28.11. a účtenky je nutné odevzdat do 5.12. Není-li dohodnuto jinak, později odevzdané účtenky nebudou proplaceny.
Zápis do mail-listu.
Pokud uvazujete o projektu pod UDK, vznika otazka, kde vzit grafiku. Nelze si asi predstavovat, ze ve Vasem mikroprojektu budou buhvi jake super 3D modely, spise predpokladame, ze se ve hre budou "honit krychle a jehlany" (3D pacman je dobry priklad). Samozrejme kreativite se meze nekladou a radi se nechame prekvapit;-)
Nicmene je zde i moznost vyuzit za urcitych relativne rozumnych podminek (napr. sifrovani grafickych souboru) nasi existujici 3D knihovnu. Jeji kompletni content je k videni v projektu StoryFactory.
Níže uvedené soubory obsahují info o a) free zvukových knihovnách, b) placených knihovnách. Zkontrolujte si u (a) licenci a pokud vám vyhovuje, můžete zvuky použít pro svůj projekt. Pokud vás oslovilo něco ze seznamu v (b), můžete zkusit požádat o dané v minigrantu. Ale pozor: zvuk je nutné zaplatit fakturou či platební kartou Matfyzu, e-shop by měl být důvěryhodný; zároveň zvuk patří MFF UK: typicky lze koupit zvuk pro edu-účely, ale nikoli komerční účely.
Zvuky spise free
Zvuky spise non-free
Hudba spise free
K disposici jsou nyní i níže uvedené zvukové knihovny. Zájemci nechť kontaktují přednášející:
http://www.grsites.com/archive/sounds/
http://www.soundeffectpack.com/
http://www.sonycreativesoftware.com/sfxseries1-10
Bude umluveno na první přednášce 3.10. Níže uvedené je předběžný harmonogram, který se ovšem může změnit
Projekty budou hodnoceny průběžně a na konci na základě těchto kritérií:
1) Design dokument (-5 .. 5 bodů)
2) Web projektu (-1 .. 3 body)
3) Účast a připravenost na konzultacích (-5 .. 5 bodů)
4) Dodržení termínu odevzdání (-5 .. 0 bodů)
5) Závěrečná prezentace, kvalita projektu (-10 .. 10 bodů)
Tato kritéria se týkají celého týmu. Poslední kritérium hodnotí jednotlivce:
6) Individuální penalizace jednotlivých členů týmu (-10 .. 0 bodů)
Známkování:
Je VELMI DŮLEŽITÉ přijít na první přednášku.
Možná na to nejste zvyklí, ale tyto termíny jsou závazné.
Nahlášení týmů do konference: 31.10.2014 (23:59.59)
Vybrání platformy pro projekt: 14.11.2014 (23:59.59)
Založení repository a odeslání linku: 14.11.2014 (23:59.59)
Odevzdání návrhu minigrantu: 14.11.2014 (23:59.59)
Odevzdání design dokumentů: 14.11.2014
Povinná konzultace: V druhé polovině listopadu
Obhajoby projektů: 16.1.2015 — poslucharna S9
Úvodní přednáška
Programování počítačových her
Design
Flash
UDK
HTML5
Jakou hudbu a zvuky lze do hry nebo videa přidat legálně?
Legenda:
Přednáška: Malostranské nám., MFF UK, S9, pátek, 9.00 (začátek 1.10.)
Cvičení: MFF UK, SW1, pátek, 12.20 (začátek 8.10., dále podle dohody — sledujte stránky cvičení: CGD10)
Cvičení se bude konat 4-5x v 2-3 hod. blocích. Zbylá část cvičení je dedikována na přípravu návrhu hry a design dokumentů, jakož i konzultace. Během semestru se odehrají cca 2 konzultace/tým. Část přednášek bude pojednávat o tom, jak vytvořit příslušné design dokumenty.
22.10.2010 Sestavení týmů
do 19.11.2010 lze týmy měnit
23.12.2010 Odeslat dokumentaci ke hře
Preferujeme smíšené týmy (MFF plus FF). Čistě FF týmy nejsou povoleny. Pokud bude na přednášku chodit dost studentů FF, je pravděpodobné, že nebudou povoleny ani čistě MFF týmy.
Každý musí být součástí vývojového týmu. Týmy je třeba sestavit do 30.10. Týmy lze měnit do 30.11.2009. Vítány jsou smíšené týmy (např. ÚISK, MFF).
Nahlašte nám prosím týmy přes mail-list konference do 30.10. Mail-list lze používat i na shánění členů do týmu a obecně dotazy vztahující se k přednášce a cvičení.
Konzultace nad beta verzemi design dokumentů proběhnou první či druhý týden v prosinci.
Zápis do mail-listu.
Přednáší: Otakar Nieder
otakar -tecka- nieder -hadej_co- gmail -bodka- com
Stránka cvičení - CGD10
Nemusíte chodit na cvičení. Je ale žádoucí, abyste se stali součástí vývojových týmů a pomáhali např. s dokumentacemi, grafikou, level-designem apod. Pro případ dotazů kontaktujte C. Broma. Ten rovněž řeší uznávání na ÚSIK FF UK.
Přednáška: Malostranské nám., MFF UK, S4, pátek, 9.00
Cvičení: Malostranské nám., MFF UK, SWI1, pátek, 10.40
Cvičení se bude konat asi 5x. Dále v rámci něj proběhnou asi 3 přednášky externistů. Zbylá část cvičení je dedikována na implementaci zápočťáků.
1. přednáška: 5.10.
1. cvičení: 12.10. V rámci tohoto cvičení bude "seznamka" studentů, kterou byste měli využít na zformování týmů.
30.11. 10.40, SWI1: Battle just started — technická presentace (loňský projekt, MFF UK)
30.11. 11.25, SWI1: Unlimited Racer — technická presentace (loňský projekt, MFF UK)
7.12. Jan Kratochvíl, BI, 9.00 - XBoxy a jiné konzole
7.12. Oleg Svatoš, VŠE, 10.40 - Ekonomiky MMORPG
Každý musí být součástí vývojového týmu. Týmy je třeba sestavit do 31.10. Týmy lze měnit do 30.11.2007. Poslední týden před vánocemi bude presentace Specifikaci, Design dokumentu, Plánu a Architektury, které je nutné odevzdat emailem do 6.12. Finální obhajoby projektů proběhnou v polovině března.
Nahlašte nám prosím týmy přes mail-list do 31.10. (tento deadline je striktní). Mail-list lze používat i na shánění členů do týmu a obecně dotazy vztahující se k přednášce a cvičení.
Zápis do mail-listu.
Stránka cvičení - CGD10
Je žádoucí, abyste se stali součástí vývojových týmů a pomáhali např. s dokumentacemi, grafikou, level-designem apod. Přeštěte si informace výše platné pro studenty MFF UK a přijďte na seznamovací cvičení 12.10.
Ve zcela výjimečných případech lze dohodnout alternativní postup — např. zpracování rešerše na téma výukové počítačové hry. Kontaktujte C. Broma.
Zápis do mail-listu.
Slajdy (stav k 13.12.2006)
Výukové hry
Pozn.: předpokládá se, že projekty pro rok 2007/8 budou svým rozsahem výrazně menší než projekty z roku 2006/7.
Vznik kurzu byl částečně podpořen projektem CZ.2.17/3.1.00/ 31162 financovaným Evropským sociálním fondem a rozpočtem hlavního města Prahy.
Inovace kurzu v letech 2011/2 a 2012/3 byly podpořeny projektem CZ.2.17/3.1.00/33274 financovaným Evropským sociálním fondem a rozpočtem hlavního města Prahy.
Evropský sociální fond
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti
Obsah
Table of contents
- Obsah
- Informace pro studenty z různých fakult a škol - 2015/16
- Týmy, granty, projekty
- Harmonogram - 2014/15
- Slajdy - 2013/14
- Minulé ročníky
- Seznam týmů 2013/2014
- Seznam týmů 2012/2013
- Seznam týmů 2011/2012
- Studentské týmy a projekty - 2010/11
- Rozvrh a průběh - 2010/11
- Deadliny, týmy - 2010/11
- Studentské týmy a projekty - 2009/10
- Informace pro studenty MFF UK, ČVUT, ÚISK FF UK - 2009/10
- Studentské týmy a projekty - 2008/9
- Rozvrh - 2007/8
- Zvané přednášky - 2007/8
- Informace pro studenty MFF UK - 2007/8
- Informace pro studenty ÚISK FF UK - 2007/8
- Slides on the lecture - 2006/7
- Studentské týmy a projekty - 2007/8
- Studentské týmy a projekty - 2006/7
- Poděkování
The course gives a complex overview of computer games development. In practical part students will design and develop a small casual game in interdisciplinary teams of 2 or 3 for a system such as Unity or UDK, including producing design documents with, e.g., GUI design and the game's architecture design. Theoretical part will cover programming (middleware for games, various hardware platforms, scripting languages, etc.), but also using computer graphics in games, game design, project management and game marketing. Students with different background may attend different parts of the course.
The main part of the course is taught by Otakar Nieder, Martin Klima and Jakub Gemrot.
Sorry, the rest of the page is in Czech only.
Informace pro studenty z různých fakult a škol - 2015/16
Je klíčové přijít na první přednášku 9.10. od 9h na MS MFF UK (Malostanské nám. 25) do posluchárny S4.
Na přednášce budou řečeny zásadní organizační informace, které již nebudu opakovány.Všechny termíny jsou od toho, aby se dodržovaly!!!
Tak jako v herním průmyslu i na našem kurzu platí, že všechny termíny jsou striktní. Pokud je napsáno, že něco má být do 16.10., pak to znamená, že to má být do 23:59.59 středoevropského času daného dne. Pokud něco nestíháte, musíte to řešit s předstihem. Pokud dva dny po termínu napíšete, že se omlouváte, že jste nestihli, je to špatně.Podmínky atestace
1) Zapsat se do konference
Kdo se nedokáže zapsat do konference předmětu, neprokázal dostatečné IQ a nemá nárok na zápočet, sorry! Zápis je možný až od 25.9.2015. Termín na zápis je: 16.10.20152) Projekt
TODO jakubV roce 2014/15 bude cílem, podobně jako v roce předchozím, vyvinout malou casual hru, která by mohla uspět v konkurenci mezi reálně šířenými casual hrami nebo na mezinárodní soutěži. Vyrobit takovou hru je ve skutečnosti otázkou dobrého game designu a pár dní dobré programátorské a grafické práce. Podívejte se, jak dopadly některé projekty loni.
Studentské týmy budou interdisciplinární, stejně jako jsou interdisciplinární týmy, které počítačové hry opravdu vyvíjí. Budeme se maximálně snažit, aby v každém týmu byli zástupci klíčových profesí: programátor, designér a grafik. Bude ale především na vás, abyste zformovali týmy — do 30.10.2015. Budeme chtít, aby se do návrhu hry kreativně zapojili svými nápady všichni členové týmu. Nikdo z týmu by neměl fungovat jako "námezdní dělník".
3) Experiment
Ucast na experimentu je povinna.
Pokud jste se na MFF nebo StuNoMe ucastnili nejakeho experimentu s vyukovymi simulacemi, nize uvedene pro vas neplati — misto toho se nahlaste Cyrilu Bromovi do 16.10.2015. Pokud neni vasim rodnym jazykem cestina nebo slovenstina, take se rovnou nahlaste Cyrilu Bromovi do 16.10.2015.
Experiment zkouma vyukove efekty pocitacovych simulaci. Vy se experimentu zucastnite jako testovana osoba. Krome toho, ze v experimentu projdete urcitou vyukovou simulaci, dostanete take nekolik dotazniku (zejmena na ohodnoceni simulace) a znalostnich otazek tykajicich se tematu simulace. Tema simulace, se kterou budete pracovat, se dozvite az na miste. Hlavnim cilem experimentu je vam ukazat, jak zhruba muze vypadat uzivatelske testovani aplikaci podobych pocitacovym hram.
Experiment ma dve casti a je nezbytne navstivit obe. Prvni cast bude cca na 3 hodiny (nekdy se to protahne az na 4 hodiny), druha cca na 1 hodinu. Casti od sebe budou casove vzdalene zhruba 1 mesic.
Na prvni cast experimentu bude vypsano nekolik terminu pocinaje pulkou rijna. Posledni terminy budou pred Vanoci.
Experiment neni urcen jen pro studenty naseho kurzu, ale i napr. pro studenty psychologie FF UK. Muzete se s nimi potkat na nekterem terminu ;-)
Pro prihlasovani se pouziva system orsee laboratore Labels.
Je treba, abyste se nejprve REGISTROVALI do 16.10.2015. Při registraci zaškrtněte POUZE EXPERIMENT SIMULACE. Az narazite na checkbox "Experimenty v laboratoři", tak ho také zaškrtněte. Pote budete dostavat pozvanky na vypsane terminy experimentu s nazvem SIMULACE. Pozvanky chodit zhruba jednou tydne.
Souhrnna prednaska o vyukovych simulacich a hrach probehne v prubehu letniho semestru, dostanete o ni vedet mailem. Ucast na ni je velmi doporucena, protoze na prednasce se dozvite kompletni informace o souvislosti experimentu s timto kurzem a s pocitacovymi hrami, o designu experimentu a o vysledcich.
ZAKLADNI PRAVIDLA PRO UCAST NA EXPERIMENTU JSOU:
a) prijdu vyspaly, a ne po nocni jizde
b) prijdu, kdyz nejsem ve stresu (nepisu hned potom pisemku, neutikam na vlak apod.)
c) o tom, co se delo na experimentu, nikomu nic nerikam, ani o tematu simulace (zadne spoilery)
d) prijdu, kdyz nejsem nemocny
e) snazim se termin neblokovat; pokud jsem se prihlasil, ale z vaznych duvodu nemohu (nemoc ap.), odhlasim se co nejdrive, abych termin neblokoval
4) Motivační dopis (studenti ČVUT)
Pro studenty ČVUT platí, že musí předem poslat motivační mail, kde na několik řádek vysvětlí, proč chtějí kurz navštěvovat. Mail se odesílá na: zc.inuc.ffm.ivsk reverse-it morb
5) Cvičení k přednášce
Cvičení je určeno na: a) individuální projektové konzultace, které jsou vždy pro celý tým **povinné** a budou probíhat v listopadu a prosinci; b) na absolvování experimentu; c) na práci na projektu. Cvičení o herním middlewaru (pouze pro studenty MFF UK) bude probíhat TODO Jakub
Zápis přednášky
MFF UK: Lze zapsat v SISu. Formálně jde o klasickou 2/2 přednášku NSWI115 (cvičení viz dále, zkouška = obhajoba projektu)
SNM FF UK: Lze zapsat v SISu. Kurz je za 8 kreditů a je zakončen zkouškou (tj. obhajoba projektu = hry). Pocet zajemcu omezen.
FAMU: Kurz uznán jako volitelný předmět, měl by jít oficiálně zapsat
VŠUP: Kurz by měl jít oficiálně zapsat
ČVUT FEL: Předmět by vám měl být uznán jako volitelný, ale nechte si uznání předem schválit garantem vašeho oboru. Studenti programu Otevřená informatika se mohou s žádostí o schválení rovnou obrátit na studijní referentku programu OI Leonu Svobodovou: svobole2
FDULS Plzeň: Zápis je třeba domluvit u vás na fakultě s E. Hellmayerovou. Počet zájemců je omezen. Po absolvování dostanete písemné potvrzení s razítkem, které odevzdáte u vás na studijním.
Případné dotazy: zc.inuc.ffm.ivsk reverse-it morb
Kdy budou přednášky
Letos bude přednáška probíhat v blocích, každý pátek od 9.10. do 6.11. nebo 13.11, vždy od 9h, zhruba do 16h. Předběžný rozvrh je TODO Jakub zde. Vše poběží na MFF UK (Malostranské nám. 25) v posluchárně S4.Týmy, granty, projekty
Fejsbůk na domluvu týmů
Tady si můžete domlouvat týmy.
Pravidla pro týmy
3 - 4 lidé na tým, ideálně 4.
Členové týmu jsou aspoň z dvou různých fakult.
Ideálně v každém týmu aspoň jeden kreativec a jeden programátor.
Max. 1 člověk z FF UK na tým.
Seznam týmů 2014/2015
Projekt | Tým | Fakulty | Architektura | Draft | Minigrant | Konzultace | Odevzdáno | |
1 | Ghost Hunting | Václav Obrázek, Jana Tupá, František Čejka | MFF UK, SNM FF UK, DAMU Katap | Android | ano | - | -- | |
2 | Magic Sim | Jan Baláž, Ondrej Javora, Lenka Zemancikova | MFF UK, FAMU Anim, PEDF UK | Unity | ano | - | ||
3 | The Incredible Drunk | Vratislav Kalenda, Jakub Sedláček, Martin Večeřa | SNM FF UK, SNM FF UK, SNM FF UK | Cocos2D-JS | ano | - | ||
4 | Draculoni | Nina Dostálová, Martin Paňko (Václav Pernička: odstoupil) | PedF UK, ČVUT FIT, MFF UK | Unity | ano | - | ||
5 | Road to Ygdrassil | Martin Váňa, Jan Frýdecký, Michaela Opatrná, Jiří Marek, Dominik Dušek | INSK FF UK, INSK FF UK, SNM FF UK, MFF UK, MFF UK | Android | ano | ano, zvukovka, M. Váňa, vratit 30.9.15 | -- |
Legenda:
- Minigrant
- - = nezažádáno
- ox = zažádáno, staženo
- o = zažádáno, vyhodnocuje se
- x = zažádáno, neuděleno
Instrukce k podávání minigrantů - 2014/15
1) Text musí být odevzdán (tj. doručen!) s design dokumenty do 14.11. do půlnoci (tj. 23:59.59 českého zimního času)
2) Minimálně jeden člen týmu musí být z MFF UK
3) Žádost musí obsahovat:
a) Název týmu (resp. jména jednotlivých lidí) a název projektu
b) Konkrétní popis toho, co chcete.
c) Konkrétní popis toho, kde to seženete.
d) Cenu včetně DPH, stačí s přesností na 500 Kč, zaokrouhlit nahoru.
e) Zdůvodnění, proč to chcete a jak to budete používat.
f) Jak ohrozí váš projekt situace, kdy to, co chcete, nedostanete.
4) Můžete žádat o něco, co získáte oproti účetnímu dokladu (účtenka za hardware, faktura za služby). Pokud tuto podmínku nedokážete naplnit (např. chcete mzdové prostředky nebo stipendium), můžete zkusit podat grant stejně, ale výrazně se zvyšuje šance, že vám nevyhovíme.
5) Vše, co nakoupíte či získáte, musí reálně existovat a zůstává to v majetku UK. To platí nejen pro hardware, ale např. i pro nakoupenou hudbu nebo grafiku (což neznamená, že byste hudbu nebo grafiku museli z vaší hry „odstranit“ po skončení semestru). Při dokončení projektu tuto věc vrátíte (v odůvodněných případech půjde dohodnout výjimku; pokud ji budete chtít, musíte to napsat již do původní žádosti k 14.11. včetně zdůvodnění).
6) Připomínáme, že v případě kvalitních žádostí můžeme rozdělit cca 10 tis. Kč.
7) Hodnotící kritéria:
a) formální splnění pravidel žádosti
b) smysluplnost koupě
c) kvalita design dokumentu a vašeho projektu obecně
8) Nákupy se musí uskutečnit do 28.11. a účtenky je nutné odevzdat do 5.12. Není-li dohodnuto jinak, později odevzdané účtenky nebudou proplaceny.
Mailová Konference - 2014/15
Zápis do mail-listu.
3D grafika pro UDK
Pokud uvazujete o projektu pod UDK, vznika otazka, kde vzit grafiku. Nelze si asi predstavovat, ze ve Vasem mikroprojektu budou buhvi jake super 3D modely, spise predpokladame, ze se ve hre budou "honit krychle a jehlany" (3D pacman je dobry priklad). Samozrejme kreativite se meze nekladou a radi se nechame prekvapit;-)
Nicmene je zde i moznost vyuzit za urcitych relativne rozumnych podminek (napr. sifrovani grafickych souboru) nasi existujici 3D knihovnu. Jeji kompletni content je k videni v projektu StoryFactory.
Zvuky
Níže uvedené soubory obsahují info o a) free zvukových knihovnách, b) placených knihovnách. Zkontrolujte si u (a) licenci a pokud vám vyhovuje, můžete zvuky použít pro svůj projekt. Pokud vás oslovilo něco ze seznamu v (b), můžete zkusit požádat o dané v minigrantu. Ale pozor: zvuk je nutné zaplatit fakturou či platební kartou Matfyzu, e-shop by měl být důvěryhodný; zároveň zvuk patří MFF UK: typicky lze koupit zvuk pro edu-účely, ale nikoli komerční účely.
Zvuky spise free
Zvuky spise non-free
Hudba spise free
K disposici jsou nyní i níže uvedené zvukové knihovny. Zájemci nechť kontaktují přednášející:
http://www.grsites.com/archive/sounds/
http://www.soundeffectpack.com/
http://www.sonycreativesoftware.com/sfxseries1-10
Harmonogram - 2014/15
Rozvrh
První přednáška: pátek 3.10. v 9.00 v posluchárně S4 v budově MFF UK na Malostranském nám. 25 Přijďte na první přednášku!!!Rozvrh Přednášek
Bude umluveno na první přednášce 3.10. Níže uvedené je předběžný harmonogram, který se ovšem může změnit
- 3.10. 9.00 - 10.30 - úvodní přednáška (pro všechny studenty)
- 10.10. 9.00 - 16.30 - produkce her (pro všechny studenty)
- 17.10. 9.00 - 15.00 - herní design (pro všechny studenty)
- 24.10. 9.00 - 16.30 - programování (pro programátory)
- 31.10 9.00 - 15.00 - zvané přednášky hostů z praxe & výukové hry (pro všechny studenty):
- 9h Factorio: zkušenosti ze startupu
- 10.30h Roman Zawada (Art leader, Warhorse): 3D grafika
- 12.45h Cyril Brom - výukové hry a mobilní technologie pro výuku
- 13.45h Jakub Gemrot - Československo 38-89 - tvorba velké výukové hry, quality assurance, management velkého týmu
- 31.10. půlnoc Nahlášení týmů do konference
- casual games
- herní grafika/CryEngine
- výukové hry
- 14.11. půlnoc — deadline na design dokumenty a minigranty
- 21.11. 9.00 - 15.00 - konzultace k design dokumentům
- 16.1. obhajoby — poslucharna S9
Rozvrh cvičení
- 31.10 15.10 - 16:40 - SW1 - cviceni z UDK
Hodnocení - 2014/15
Projekty budou hodnoceny průběžně a na konci na základě těchto kritérií:
1) Design dokument (-5 .. 5 bodů)
2) Web projektu (-1 .. 3 body)
3) Účast a připravenost na konzultacích (-5 .. 5 bodů)
4) Dodržení termínu odevzdání (-5 .. 0 bodů)
5) Závěrečná prezentace, kvalita projektu (-10 .. 10 bodů)
Tato kritéria se týkají celého týmu. Poslední kritérium hodnotí jednotlivce:
6) Individuální penalizace jednotlivých členů týmu (-10 .. 0 bodů)
Známkování:
<-26, -7> | 4 či F (neprospěl) | |||||||
<-6, 3> | 3 či E | |||||||
<4, 13> | 2 či C | |||||||
<14, 23> | 1 či A |
Termíny - 2014/15
Je VELMI DŮLEŽITÉ přijít na první přednášku.
Možná na to nejste zvyklí, ale tyto termíny jsou závazné.
Nahlášení týmů do konference: 31.10.2014 (23:59.59)
Vybrání platformy pro projekt: 14.11.2014 (23:59.59)
Založení repository a odeslání linku: 14.11.2014 (23:59.59)
Odevzdání návrhu minigrantu: 14.11.2014 (23:59.59)
Odevzdání design dokumentů: 14.11.2014
Povinná konzultace: V druhé polovině listopadu
Obhajoby projektů: 16.1.2015 — poslucharna S9
Slajdy - 2013/14
Úvodní přednáška
Programování počítačových her
Design
Stránky cvičení
AndroidFlash
UDK
HTML5
Hudba legálně
Jakou hudbu a zvuky lze do hry nebo videa přidat legálně?
Minulé ročníky
Seznam týmů 2013/2014
Projekt | Tým | Fakulty | Architektura | Draft | Minigrant | Konzultace | Odevzdáno | |
1 | XCars | Renata Hovorková, Pavel Mach, Michal Šebesta, Miroslav Štola | VŠUP, MFF, MFF, MFF | Android | ano | 2800 Kč (tablet, M. Sebesta, vraceno 3.6.2014) | 19.12. 19:00 S7 | ano |
2 | The cell | Peter Hrinčár, Peter Hlísta, Anna Pačesová, Lucie Vinická | MFF, MFF, FF, FF | Unity | ano | 3000 Kč (zvuk; CD odevzdano) | 18.12. 16:00 S3 | ano |
3 | Crazy Words | Tomáš Bachtík, Jiří Novotný, Ondřej Jelínek, Jakub Křenek | FF, MFF, FEL, FF | Android | ano | půjčen tablet (15.11. T. Bachtík; vracen 17.1.2014) | 18.12. 17:00 SU1 | ano |
4 | Escape Hunt | Přemysl Čech, Martin Stránský, Michal Kráčmer, Miroslav Macík | MFF, MFF, FAMU, MFF | Android | ano | - | 18.12. 15:30 S3 | ano |
5 | The Space Commander | Vít Steklý, Jaroslav Ramba, David Šolc, Michal Koblása, Marek Cihra | FIT, FIT, FIT, VŠE, FMK UCM | XNA | ano | ox | 18.12. 17:30 SU1 | ano |
6 | On the Edge | Petr Mácha, Jakub Marek, Michal Wirth, Pavel Pilař, Josef Pelant | MFF, FEL, MFF, MFF, FF | Spring | ano | - | 18.12. 18:30 SU1 | ano |
7 | Dreadside | Pavel Kupka, Petr Křemen, David Futschik | FJFI, FJFI, FEL | UDK | ano | ox | 18.12. 18:00 SU1 | ano |
8 | Sliding Blocks | Martin Zikmund, František Wolf, Marie Kavková | MFF, MFF, LF UK | Windows 8 | ano | - | 18.12. 16:30 S3 | ano |
Legenda:
- Minigrant
- - = nezažádáno
- ox = zažádáno, staženo
- o = zažádáno, vyhodnocuje se
- x = zažádáno, neuděleno
Seznam týmů 2012/2013
Projekt | Tým | Fakulty | Architektura | Draft | Minigrant | Konzultace | Odevzdáno | |
1 | Mravenci | Martin Kolombo, Michal Hošala, Karel Osoha | MFF, MFF, UMPRUM, MFF | HTML5 | Ano | - | 6.12. 19:00 | Ano |
2 | Shoot Many Punks | Jan Krupička, Kateřina Kynclová, Bohuslav Macháč, Vítek Růžička, Martin Sochor | FF, VŠUP, MFF, FEL, FJFI | HTML5 | Ano | o (vraceno 18.1.13) | 5.12. 18:00 | Ano |
3 | Koberec | Jakub Janovský, Jiří Maha, Filip Bártek, Margarita Vishnyakova, Jan Drška | FF, FF, MFF, MFF, VŠUP | UDK | Ano | o (vraceno 11.2.) | 6.12. 18:00 | Ano |
4 | Gamebook | Martin Holeček, Oskar Maxa, Oskar Hýbl, Anna Svítilová, Zuzana Pokutová, Lukáš Matěja | MFF, MFF, MFF, FF, FF, VŠUP | Android | Ano | o (vraceno 18.1.13) | 6.12. 17:30 | Ano |
5 | Adventura | Tomas Witzany, Martin Lacko, Pavel Soukup | MFF, VŠUP, VŠUP | Java | Ano | - | 6.12. 18:30 | DNF |
Seznam týmů 2011/2012
Projekt | Tým | Fakulty | Architektura | Draft | Minigrant | Konzultace | Odevzdáno | |
1 | A walk in the park augmented | Monika Hampacherová, Vladimír Klimeš, Vladimír Perić | ČVUT FEL, FF UK, MFF UK | Android | Ano | - | 20.12. 17:00 S10 | Ano, uznáno pouze: V. Klimeš |
2 | SteeringGame | Jakub Tomek, Markéta Popelová, Jakub Jirka | MFF UK, MFF UK, FF UK | Unreal Engine 2 | Ano | - | 6.12. 17:00 3R | Ano |
3 | Travel Panic | Ondřej Paška, Vojta Tůma, Viktor Dobrovolný | ČVUT FIT, MFF UK, FF UK | Android | Ano | - | 7.12. 19:00 3L | Ano |
4 | Mongolfiera | Petr Babor, Veronika Crkvová, Prokop Čech | MFF UK, MFF UK, PF UK | Flash | Ano | - | 9.12. 11:10 S5 | Ano |
5 | Before the Law | Martin Černý, Dominika Lippertová, Pavlína Vimmrová | MFF, DAMU, DAMU | Flash | Ano | 5000 Kč, čerp. 2000 Kč | 16.12. 10:40 S5 | Ano |
6 | The Pretzel Interactive | Michal Bukový, Martin Hartl, Pavel Soukup, Loli Kajtmanová | ČVUT FIT, ČVUT FEL, VŠUP, ČVUT FIT | UDK | Ano | - | 5.12. 17:00 3L | DNF |
7 | Hoppa | David Marek, Stanislav Nowak, Iva Soukupová | MFF UK, MFF UK, FF UK | Android | Ano | - | 16.12. 11:10 S5 | Ano |
8 | Pulmapuli | Michal Švácha, Petr Smrček, Jiří Troup, Antonín Hampl | ČVUT FEL, ČVUT FEL, ČVUT FEL, ČVUT FA | Android | Ano | půjč. Android (Smrček), vrácen | 20.12. 18:00 S10 | DNF |
9 | ModelsBattle | Lukáš Viezán, Martin Chaloupka, Radek Smetana | ČVUT FEL, ČVUT FEL, FAMO | DirectX | Ano | - | 9.12. 10:40 S5 | Ano |
10 | Spike's Adventure | Robert Husák, Milan Straka, Martin Vejman | MFF UK, UMPRUM, MFF UK | Flash | Ano | 4000 Kč | 8.12. 19:00 3L | Ano |
11 | The Flight of I | Lukáš Hošek, František Bubeníček, Jan Krupička, Jan Pešek | MFF UK, FF UK,FF UK, MFF UK | Android | Ano | Andoird (Pešek), vrácen | 7.12. 18:30 3L | DNF |
12 | Invisibles | Jiří Kukačka, Petr Čaněk, Michal Berlinger, Pavel Soukup | ČVUT FIT, ČVUT FIT, FAMU, VŠUP | Android | Ano | - | 7.12. 18:00 3L | DNF, uznáno: M. Berlinger, P. Soukup |
Studentské týmy a projekty - 2010/11
Jméno projektu | Platforma | Studenti | Odevzdáno? | Konzultace | Prezentace | |||
Vesmírná kolonizační strategie | PC | Marek Čejka (FF), Tomáš Fechtner (MFF) | 7.1.11 | 9.12. 16:00 | 7.1. 10:00 | |||
3D hříčka pro mobily | Windows Phone 7 | Tomáš Slavíček (MFF), Stanislav Nowak (MFF), Miloš Barták (FF) | 14.1.11 | 9.12. 17:00 | 14.1. 9:00 | |||
Geolokační a příběhová hra | Mobil | František Čanda (FF), Matěj Fixl (FF), Marek Vašut (MFF), Vojtěch Douša (FF) | 14.1.11 | 14.12. 17:00 | 14.1. 9:30 | |||
?? | PC, XBox360 | Adam Plechatý (FF), Josef Kounovský (FF), Jakub Zika (FF), Csaba Tóth (MFF) | 7.1.11 | 9.12. 16:30 | 7.1. 9:00 | |||
Bridge-builder | Android | Marek Fišer (MFF), Petr Michalík (MFF) | 7.1.11 | 9.12. 17:30 | 7.1. 9:30 |
Rozvrh a průběh - 2010/11
Přednáška: Malostranské nám., MFF UK, S9, pátek, 9.00 (začátek 1.10.)
Cvičení: MFF UK, SW1, pátek, 12.20 (začátek 8.10., dále podle dohody — sledujte stránky cvičení: CGD10)
Cvičení se bude konat 4-5x v 2-3 hod. blocích. Zbylá část cvičení je dedikována na přípravu návrhu hry a design dokumentů, jakož i konzultace. Během semestru se odehrají cca 2 konzultace/tým. Část přednášek bude pojednávat o tom, jak vytvořit příslušné design dokumenty.
Deadliny, týmy - 2010/11
22.10.2010 Sestavení týmů
do 19.11.2010 lze týmy měnit
23.12.2010 Odeslat dokumentaci ke hře
Preferujeme smíšené týmy (MFF plus FF). Čistě FF týmy nejsou povoleny. Pokud bude na přednášku chodit dost studentů FF, je pravděpodobné, že nebudou povoleny ani čistě MFF týmy.
Studentské týmy a projekty - 2009/10
Jméno projektu | Platforma | Studenti | Odevzdáno? | |||||
Legend of Talos | Nintendo Wii | Miroslav Baron, Zbyněk Jiráček, Filip Krijt, David Skupien | Ne | |||||
The world lords | PC | Miroslav Cicko, Szabolcs Csefalvay, Alois Sečkár, Ivan Vacula, Petr Zajicek | Ne | |||||
XtaliX | PC | Čestmír Houška, Michal Mašek, Dušan Renát | Ne |
Informace pro studenty MFF UK, ČVUT, ÚISK FF UK - 2009/10
Každý musí být součástí vývojového týmu. Týmy je třeba sestavit do 30.10. Týmy lze měnit do 30.11.2009. Vítány jsou smíšené týmy (např. ÚISK, MFF).
Nahlašte nám prosím týmy přes mail-list konference do 30.10. Mail-list lze používat i na shánění členů do týmu a obecně dotazy vztahující se k přednášce a cvičení.
Konzultace nad beta verzemi design dokumentů proběhnou první či druhý týden v prosinci.
Zápis do mail-listu.
Přednáší: Otakar Nieder
otakar -tecka- nieder -hadej_co- gmail -bodka- com
Stránka cvičení - CGD10
Doplňující informace pro studenty ÚISK FF UK - 2008/9
Nemusíte chodit na cvičení. Je ale žádoucí, abyste se stali součástí vývojových týmů a pomáhali např. s dokumentacemi, grafikou, level-designem apod. Pro případ dotazů kontaktujte C. Broma. Ten rovněž řeší uznávání na ÚSIK FF UK.
Studentské týmy a projekty - 2008/9
Jméno projektu | Studenti | Odevzdáno? | ||||||
Battleships | Ondřej Mocný, Radek Píbil, Michal Staša, Michal Preuss, Tomas Svoboda | Ano | ||||||
NO-NAME | Bára Bjačková, Marta Jílková, Balázs Kutil, Tomáš Motal, Radim Vansa | Ano | ||||||
Letadylka | Jan Benes, Oskar Elek, Marek Hanes, Filip Bures, Jan Zahornadsky | Ano | ||||||
NO-NAME | Richard Matoušek, Václav Nádraský, Michal Štolba, Jirka Fajfr | Ano | ||||||
Letecky bojovy simulator z obdobia WWI | Jan Benes, Oskar Elek, Filip Bures, Marek Hanes, Jan Zahornadsky | Ano |
Rozvrh - 2007/8
Přednáška: Malostranské nám., MFF UK, S4, pátek, 9.00
Cvičení: Malostranské nám., MFF UK, SWI1, pátek, 10.40
Cvičení se bude konat asi 5x. Dále v rámci něj proběhnou asi 3 přednášky externistů. Zbylá část cvičení je dedikována na implementaci zápočťáků.
1. přednáška: 5.10.
1. cvičení: 12.10. V rámci tohoto cvičení bude "seznamka" studentů, kterou byste měli využít na zformování týmů.
Zvané přednášky - 2007/8
30.11. 10.40, SWI1: Battle just started — technická presentace (loňský projekt, MFF UK)
30.11. 11.25, SWI1: Unlimited Racer — technická presentace (loňský projekt, MFF UK)
7.12. Jan Kratochvíl, BI, 9.00 - XBoxy a jiné konzole
7.12. Oleg Svatoš, VŠE, 10.40 - Ekonomiky MMORPG
Informace pro studenty MFF UK - 2007/8
Každý musí být součástí vývojového týmu. Týmy je třeba sestavit do 31.10. Týmy lze měnit do 30.11.2007. Poslední týden před vánocemi bude presentace Specifikaci, Design dokumentu, Plánu a Architektury, které je nutné odevzdat emailem do 6.12. Finální obhajoby projektů proběhnou v polovině března.
Nahlašte nám prosím týmy přes mail-list do 31.10. (tento deadline je striktní). Mail-list lze používat i na shánění členů do týmu a obecně dotazy vztahující se k přednášce a cvičení.
Zápis do mail-listu.
Stránka cvičení - CGD10
Informace pro studenty ÚISK FF UK - 2007/8
Je žádoucí, abyste se stali součástí vývojových týmů a pomáhali např. s dokumentacemi, grafikou, level-designem apod. Přeštěte si informace výše platné pro studenty MFF UK a přijďte na seznamovací cvičení 12.10.
Ve zcela výjimečných případech lze dohodnout alternativní postup — např. zpracování rešerše na téma výukové počítačové hry. Kontaktujte C. Broma.
Zápis do mail-listu.
Slides on the lecture - 2006/7
Slajdy (stav k 13.12.2006)
Výukové hry
Studentské týmy a projekty - 2007/8
Jméno projektu | Studenti | Architektura? | Odevzdáno? | |||||
Wacky Wheels | Ondrej Hanslik, Martin Kaldy, Marek Netuka | Ano | Ne | |||||
Plosinovka | Jan Benes,Jan Binder,Tomas Caithaml,Lukas Kopenec,Evelina Gabašová | Ano | Ne | |||||
3D hra | Martin Szablatura a "externiste" | Ne | Ne | |||||
Berlingame | Martin Bartusek, Ludek Hlavacek, Peter Fabian, Lukas Op | Ano | Ne | |||||
2.5D rpg | Danihelka, Matyska, Jiri Svoboda | Ano | Ne | |||||
Recyklacka SMILE | Jan Tomasek, Michal Svagerka, Olga Hankova | Ano | Ne | |||||
RPG a la Baldur's Gate | Dominik Franěk, Michal Kovařík a Jakub Kratochvíl | Ano | Ne |
Studentské týmy a projekty - 2006/7
Pozn.: předpokládá se, že projekty pro rok 2007/8 budou svým rozsahem výrazně menší než projekty z roku 2006/7.
Jméno projektu | Studenti | Architektura? | Odevzdáno? | |||||
Pogamut 2 | Michal Bída, Ondřej Burket, Jakub Gemrot, Jan Havlicek | Ano | Ano | |||||
Startime, 2D RPG hra | Petr Kmoch, Gabor Ocsovszky, Michal Senkyr, Martin Dorfler | Ano | Ano | |||||
Scrolling shooter/vertical scroller, MIDP 2.0 (mobily) | Peter Truchly, Ondrej Mihalyi, Vladislav Kozák | Ano | Ano | |||||
2.5D strilecka | Peter Sabolcak, Ondrej Sykora, Maros Vranec, Michal Tuláček | Ano | Ano | |||||
Real-time strategie - Hodiny Historie | Jan Sebesta, Jakub Kotrla, Katka Dufkova, Jan Bureš, David Šinagl | Ano | Ano | |||||
Mobilní online hra | Pavel Nohejl, Jiří Täuber, Martin Šimonovský (3z2r games) | Ne | Ne | |||||
3D tank battle, arkada, BJS | Libic Peter, Lidicky Bernard, Manak Martin, Marek Lukas | Ano | Ano | |||||
Unlimited Racer | Vaclav Klecanda, Roman Margold, Branislav Repček | Ano | Ano |
Poděkování
Vznik kurzu byl částečně podpořen projektem CZ.2.17/3.1.00/ 31162 financovaným Evropským sociálním fondem a rozpočtem hlavního města Prahy.
Inovace kurzu v letech 2011/2 a 2012/3 byly podpořeny projektem CZ.2.17/3.1.00/33274 financovaným Evropským sociálním fondem a rozpočtem hlavního města Prahy.
Evropský sociální fond
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti